Recenze

Ohlasy kritiků

A. Dvořák – Svatební košile / 29.10.2022

It was a simply stunning performance. A huge sound as I have never heard in a church nor concert hall before. 3 excellent soloists from Praha who all able to soar above the Orchestra, which when going at full forte as happens in this work is quite a sound.

FB, R. Armitage, 4.11.2022: How a Forgotten Jacket becomes a Wedding Shirt | 04.11.22 https://www.facebook.com/profile.php?id=100009110990604

 

B. Smetana – Dalibor, Jitka / 22.9.2022

Lucie Silkenová byla působivou, hlasově svěží Jitkou, v roli Vítka jí příjemným způsobem sekundoval Tomáš Kořínek, i když by jeho vokálnímu projevu slušela souvislejší melodická linka namísto občasného zpívání jednotlivých not.

Opera Journal, V. Bečvář, 26.10.2022: JAK JE MI? Ohlas dvou premiér plzeňského Dalibora | 26.10.22 http://operajournal.cz/2022/10/jak-je-mi-samek-a-veberova-vitezi-v-novem-plzenskem-daliborovi/

 

B. Smetana – Dalibor, Jitka / 22.9.2022

Postavy šťastné milenecké dvojice Jitky a Vítka, tvořící pandán k tragické lásce Milady a Dalibora, byly obsazeny výtečnými interprety – Lucií Silkenovou a Tomášem Kořínkem. Také jejich duet na začátku druhého dějství (Ta duše, ta touha, to srdce, ten čar) patřil k dokonale souznícím momentům, kdy se zapomíná na obtížnost interpretace.

Klasika Plus, M. Ulrychová, 25. října 2022: A tak jest Dalibor Smetanův heslem naším, k hudebnímu dramatu cestu ukazuje. | 25.10.22 https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/8357-a-tak-jest-dalibor-smetanuv-heslem-nasim-k-hudebnimu-dramatu-cestu-ukazuje?fbclid=IwAR2_v_kzj9eWI2Jfq_FspDF7mU8XKJcx3X-_fnlD_k98Gdd5wJG1yHRL1mM

 

C. Orff – Carmina Burana / 30.9.2022

Soprán čistý, průrazný, krásně silný a pohyblivý, který svou dynamickou růzností dokázal v lidech zatajit dech – tak se prezentovala Lucie Silkenová.

Facebook, R. Janků, : Závěrečný koncert letošního ročníku festivalu Klášterní hudební slavnosti | 01.10.22 https://www.facebook.com/roman.janku.18

 

A. Dvořák – Lužanská mše / 25.7.2022

Na pondělní slavnostní mši u sv. Jakuba zaujala mimořádným výkonem Lucie Silkenová, která svůj svítivý soprán rozezněla i v nejjemnějších tónech Creda, do něhož Dvořák vložil svou hlubokou víru.

Časopis Harmonie, M. Tužilová, 27.7.2022: Dvořákova Lužanská mše ke svátku sv. Jakuba | 27.07.22 https://www.casopisharmonie.cz/kritiky/dvorakova-luzanska-mse-ke-svatku-sv-jakuba.html

 

Česko si koncertem v pařížském chrámu symbolicky vyměnilo předsednictví v Radě EU s Francií

Česko na úvod svého předsednictví v Radě Evropské unie uspořádalo hudební koncert v jednom z největších pařížských chrámů. V kostele svatého Eustacha nedaleko Louvru vystoupila operní pěvkyně Lucie Silkenová a varhaník Vladimír Roubal. Symbolicky tak odstartovali půlrok, během kterého Česko může zásadně ovlivnit kurz Evropské unie.

Český rozhlas, M. Balucha, 5.6.2022: Lucie Silkenová a Vladimír Roubal zahájili v Paříži české předsednictví v Radě EU | 05.07.22 https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/pariz-koncert-ceske-predsednictvi_2207051455_jca

 

A. Dvořák – Svatá Ludmila / 15.9.2021

Lucie Silkenová zvládla svůj náročný part doslova excelentně, její plný a intonačně jistý soprán zněl přesvědčivě ve všech polohách. Kromě vypjatě exponovaných čísel dokázala velmi citlivě interpretovat i lyrické pasáže (například „Od dětství ku oltáři mne vodil svatý cit“ – jedna z nejkrásnějších melodií celého oratoria z první, „pohanské“ části).

Klasika Plus, P. Mádle, 17.9.2021: Svatá Ludmila i v Hradci Králové. Monumentální připomínka čtyř významných výročí | 17.09.21 https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/5912-svata-ludmila-i-v-hradci-kralove-monumentalni-pripominka-ctyr-vyznamnych-vyroci?fbclid=IwAR2sa6iZ67xAfmhMuhI8_5GpkgO9Rvs2Hi159PHZgOkATSxqilxwpQO97RE

 

A. Dvořák – Rusalka, Cizí kněžna / 17.10.2019

Cizí kněžna v podání Lucie Silkenové byla silnou a bezohlednou ženou, její hlas je pevný a barevně plný, s jistými výškami i sytě znějící střední i spodní polohou.

Opera Plus, K. Hofmannová, 21. 10. 2019: Ostravská Rusalka má poezii i hloubku | 21.10.19 https://operaplus.cz/ostravska-rusalka-ma-poezii-i-hloubku/?pa=2

 

A. Dvořák – Rusalka, Cizí kněžna / 17.10.2019

Cizí kněžnu zazpívala krásným plným hlasem Lucie Silkenová, jejíž herecký výkon bude jistě ještě dozrávat.

Harmonie, O. Janáčková, říjen 2019: Lipusova ostravská Rusalka | 20.10.19 https://www.casopisharmonie.cz/svet-opery/lipusova-ostravska-rusalka.html

 

A. Dvořák – Rusalka, Cizí kněžna / 17.10.2019

Impozantní femme fatale připravila Lucie Silkenová jako cizí kněžna, jejíž vzrušující zpěv i jevištní projev strhly dramatickým nadáním, erotickou intenzitou i suverénním vladařským formátem.

Ostravan, M. Bátor, 18. 10. 2019: Rusalka Veroniky Holbové ve Dvořákově tragické pohádce oslňuje a dojímá | 18.10.19 https://www.ostravan.cz/60024/rusalka-veroniky-holbove-ve-dvorakove-tragicke-pohadce-oslnuje-a-dojima/

 

A. Dvořák – Svatá Ludmila / 2.2.2019

Jevištně nejzkušenější sopranistka Lucie Silkenová vzbudila právem nadšení a obdiv za přednes velké árie Dvořákovy Svaté Ludmily. Její osobní noblesa, ponoření do role, opravdovost výrazu, lehká nasazování i intenzita mohutného stříbřitého tónu, vyklenutí celku, prožitek a vnitřní souznění s dílem vytvořily nejen duchovní vrchol večera.

Hudební rozhledy 03/19, J. Králík, březen 2019: Ivan Kusnjer a jeho žáci | 03.03.19 http://hudebnirozhledy.scena.cz/www/index.php?page=clanek&id_clanku=4546

 

B. Martinů – What Man Live By, Czech philharmonic / J. Bělohlávek, CD Supraphon (live recording from the concerts 17. – 19.12.2014 )

Other singers include Jan Martiník (the old soldier Stepanitch, voiced in a resonant bass), Lucie Silkenová (Woman with a Child, her soprano carrying with Slavonic glint) and Ester Pavlů (Old Woman, with a warm-toned mezzo). Commanding the strongest English and a tenor of ringing heft is Jaroslav Březina as the Narrator, who makes the storytelling quite gripping.

Opera (magazine), J. Allison, March 2019: What Men Live By, Martinů | 01.03.19 http://www.opera.co.uk/

 

C. Orff – Carmina Burana, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / P. Vronský, 10.5.2018

V zaplněné Dvořákově síni se představila také trojice talentovaných sólistů s bohatými mezinárodními zkušenostmi. Tenorista Jaroslav Březina zaujal krásným hlasem a spolu s barytonistou Romanem Hozou si získali publikum svým důvtipným projevem. S největším ohlasem se každopádně setkala sopranistka Lucie Silkenová, její jiskřivý hlas a něžný výraz s úžasem sledovalo celé pražské Rudolfinum.

Pražský patriot, red., 11.5.2018: Carmina Burana se v Rudolfinu setkala s aplausem ve stoje | 11.05.18 https://www.prazskypatriot.cz/carmina-burana-se-v-rudolfinu-setkala-s-aplausem-ve-stoje/

 

M. Kabeláč – Osmá symfonie / 19.10.2017

Jakékoli vzácné uvedení této symfonie – která vůbec není pravou symfonií, ale přesto zůstává jedním z nejlepších plodů české hudby druhé poloviny dvacátého století – je událostí. Brněnské nastudování takovou událostí bylo i z ryze interpretačního hlediska.

Opera Plus, P. Veber. 20.10.2017: Pohanské obřady v kostele | 20.10.17 https://operaplus.cz/pohanske-obrady-kostele/

 

I. F. Stravinsky – Svatba, Pražský filharmonický sbor / L. Vasilek, 31.5.2017

Svatba Igora Stravinského byla nesporným vrcholem večera. Sbor podal výrazově nejsevřenější, široce rozmáchlý dynamický výkon, který provázela intonační jistota, rytmická ukázněnost a opravdový drajv. Skvělou oporou jim byli sólisté v čele s Lucií Silkenovou, která i v této náročné kompozici excelovala.

Opera Plus, M. Bátor: Pražský filharmonický sbor v Ostravě: emočně chladného Janáčka vystřídal orgastický Stravinskij | 01.06.17 https://operaplus.cz/prazsky-filharmonicky-sbor-ostrave-emocne-chladneho-janacka-vystridal-orgasticky-stravinskij/

 

B. Martinů – Hradčanské písničky, Pražský filharmonický sbor / L. Vasilek, 31.5.2017

Lucie Silkenová se v Hradčanských písničkách představila ve vynikající pěvecké formě a zaujala svým výrazným lyrickým témbrem, plným jemných barevných nuancí.

Opera Plus, M. Bátor: Pražský filharmonický sbor v Ostravě: emočně chladného Janáčka vystřídal orgastický Stravinskij | 01.06.17 https://operaplus.cz/prazsky-filharmonicky-sbor-ostrave-emocne-chladneho-janacka-vystridal-orgasticky-stravinskij/

 

J. Cura – Ecce Homo, Symfonický orchestr hl. města Prahy FOK / M. de Rose, 14.3.2017

Nyní před blížícími se Velikonocemi, kdy téma umučení Krista je opět hudebně ilustrováno slavnými díly minulosti, nový pohled Cury určitě zaujme čestné místo po jejich boku. Cura se soustřeďuje na poslední chvíle Krista před ukřižováním a jeho smrt, ale místo tradiční glorifikace vyzvedává momenty vypovídající o lidské stránce Ježíše Krista. Sám Cura se zhostil role Krista mistrně, s ním i další pěvci Lucie Silkenová, Sylva Čmugrová, Aleš Voráček a Jaromír Nosek přestože neměli příliš dlouhé party různých postav z Evangelií.

Právo, R. Říha, 10.3.2017: Curovo oratorium v premiéře zaujalo | 10.03.17 https://www.novinky.cz/kultura/431785-recenze-curovo-oratorium-v-premiere-zaujalo.html

 

A. Dvořák – Rusalka, Národní divadlo / Ł. Borowicz 20.2.2017

Za luxusní je možné považovat i obsazení tria Vodních žínek: Lucie Silkenová, Michaela Kapustová a Václava Krejčí Housková si své dva výstupy zřetelně nesmírně užívaly a dodaly tragickému příběhu potřebné odlehčení, což se znamenitě podařilo i dobře sehrané dvojici Kuchtíka a Hajného (a také Lovce) v podání Michaely Šrůmové a Ivana Kusnjera.

Opera Plus, R. Rytina: Vidina divná, přesladká. Piotr Beczała v Národním divadle | 21.02.17 https://operaplus.cz/vidina-divna-presladka-piotr-beczala-narodnim-divadle/

 

L. van Beethoven – Symfonie č. 9, Óda na radost / J. M. Krygel, 15.10.2016

Jestliže platí, že finis coronat opus (konec je korunou díla), tak závěr letošního duchovního festivalu byl korunou tou nejcennější celému ročníku. Sopranistka Lucie Silkenová a mezzosopranistka Jana Hrochová se vhodně hlasově doplňovaly, obě patří k významným operním interpretkám a jejich pěvecký projev se výtečně nesl vyrovnaně a intenzivně celým chrámem.

Olomouc.cz, JK: Finis coronat opus! Beethovenova devátá symfonie byla tou nejlepší tečkou Podzimního festivalu duchovní hudby | 18.10.16 http://zpravodajstvi.olomouc.cz/clanky/Finis-coronat-opus-Beethovenova-devata-symfonie-byla-tou-nejlepsi-teckou-Podzimniho-festivalu-duchovni-hudby-26829

 

L. van Beethoven – 9. symfonie, Moravská filharmonie Olomouc / J. M. Krygel, 15.10.2016

Ve finále se též prosadila neobyčejně vyrovnaně pěvecká sóla, a to konkrétně, basové sólo Gustáva Beláčka, které uvedlo vstup veškerého vokálního projevu. Ostatní sólisté se přidali bezprostředně poté. Sopranistka Lucie Silkenová a mezzosopranistka Jana Hrochová se vhodně hlasově doplňovaly, obě patří k významným operním interpretkám a jejich pěvecký projev se výtečně nesl vyrovnaně a intenzivně celým chrámem. Tenorová jistota Tomáše Černého již téměř každoročně patří k hvězdným sólistickým projevům. Kvarteto sólistů bylo bezpochyby výborně zvoleno, všichni svým projevem zněli plně a velmi vyrovnaně.

Opera Plus, J. Korpasová, 17.10.2016: Zdařilá a nadčasová duchovní Olomouc | 17.10.16 https://operaplus.cz/zdarila-nadcasova-duchovni-olomouc/?pa=1

 

L. Janáček – Hradčanské písničky a Potulný šílenec, Pražský filh. sbor / L. Vasilek, 8.10.2016

Svými výkony zazářili i sólisté Lucie Silkenová, Pavla Vykopalová, Martin Slavík a Jiří Brückler a instrumentalisté.

Právo, R. Hrdinová: Festival Janáček Brno otevřela Carsenova Káťa Kabanová | 10.10.16 https://www.novinky.cz/kultura/417041-festival-janacek-brno-otevrela-carsenova-kata-kabanova.html

 

C. Orff – Carmina Burana, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / J. van Steen, 22. a 23.6.2016

Z trojice sólistů je třeba zaslouženě jmenovat na prvním místě českou sopranistku Lucii Silkenovou. Její lahodný a sytý soprán projasnil celou závěrečnou část kantáty touhou, něhou i vábivostí. Navíc ji vysoko posazený part nedělal po technické stránce sebemenší problém. Právě zvučnost jejího hlasu, a dokonce i vysoký tenor Martina Petzolda, znevýhodňovaly mladého německého barytonistu.

Hudební rozhledy, J.Someš: FOK se loučil se sezonou | 01.07.16 http://www.fok.cz/ohlasy-v-mediich-new/

 

L. Janáček – Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 23.1.2016

Fra tutti veramente straordinaria l’interpretazione di Lucie Silkenová (volpe Bystrouška) scenicamente e vocalmente perfetta. Il suo timbro morbido e chiaro e la sua plasticità corporea le hanno permesso di rendere tutte le sfumature del complesso ruolo della protagonista, raggiungendo e conquistando il pubblico.

ArtInMovimento Magazine, A. Gentiluomo: Un crescendo di intensità per “La piccola volpe astuta” al Regio di Torino | 10.02.16 http://www.artinmovimento.com/un-crescendo-di-intensita-per-la-piccola-volpe-astuta-al-regio-di-torino/

 

L. Janáček – Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 23.1.2016

Bystrouška è Lucie Silkenová, soprano lirico dalla voce morbida e carezzevole non priva di un sottofondo di femminile sensualità che ben si adatta al personaggio; scenicamente poi è credibilissima e rende perfettamente il personaggio come immaginato da Carsen che di Bystrouška tende ad esaltare soprattutto il lato ribelle e anti-conformista, quasi proto-femminista ben presente già nel libretto.

GB Opera Magazine, G. Cavagnino: Příhody lišky Bystroušky (La piccola volpe astuta) | 25.01.16 http://www.gbopera.it/2016/01/torino-teatro-regio-prihody-lisky-bystrousky-la-piccola-volpe-astuta/

 

L. Janáček – Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 23.1.2016

La locandina è estesissima, predominano ovviamente i madrelingua con presenze italiane ben amalgamate. Sembrerebbe di far torto a qualcuno limitandoci a un semplice elenco, ma Příhody lišky Bystroušky è un affresco corale, un meccanismo teatrale in cui la voce non è protagonista, è strumento, ben pochi sono i passi solistici di una certa ampiezza. Sicuramente non ci si può esimere dal riservare una lode speciale alla protagonista Lucie Silkenovà, assolutamente perfetta, e al Guardiacaccia di Svatopluk Sem, voce baritonale di ottime potenzialità.

Ape musicale, R. Pedrotti: La poesia della Natura e della Cultura | 24.01.16 http://www.apemusicale.it/joomla/recensioni/28-opera/opera2016/2470-torino-prihody-lisky-bystrousky-23-01-2016

 

L. Janáček – Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 24.1.2016

Gli interpreti meritano veramente  ancora un applauso virtuale per l’ottima globale interpretazione e lettura di una scrittura impervia. La protagonista Lucie Silkenova, oltre ad aver dato prova di agilità fisica ha dimostrato ottime capacità vocali, affrontando un ruolo di grande impegno. Molto belli i duetti con Michaela Kapustová nel ruolo della volpe maschio di cui  Bystrouška si innamora e con cui ‘mette su famiglia’.

Scrissi d’Arte, R. Bellardone: La piccolo volpe astuta | 24.01.16 http://www.scrissidarte.it/la-piccola-volpe-astuta-teatro-regio-torino-24-gennaio-2016/

 

L. Janáček – Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 19.1.2016

Lucie Silkenová possiede volume e colori adeguati al ruolo di Bystrouška. Il soprano ha poi mostrato una spiccata capacità scenica nel mimare le movenze della vispa volpe.

OperaClick, L. Buscatti: Torino – Teatro Regio – La piccola volpe astuta dà inizio al progetto Janáček – Carsen al Regio | 20.01.16 http://www.operaclick.com/recensioni/teatrale/torino-teatro-regio-la-piccola-volpe-astuta-dà-inizio-al-progetto-janáček-carsen

 

L. Janáček – Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 19.1.2016

L’Orchestra e il Coro del Regio sono diretti dall’inglese Jan Latham-Koenig, uno dei massimi interpreti dell’opera di Janácek, affiancati da alcuni ragazzi del Coro di voci bianche. Grande energia e forza interpretativa quella del soprano Lucie Silkenová (la volpe Bystrouška), affiancata da un cast d’eccezione con il mezzosoprano Michaela Kapustová (il volpacchiotto Zlatohrbítek).

La Stampa, F. Cassine: La pipì della “Piccola volpe astuta” | 19.01.16 https://www.lastampa.it/2016/01/19/cronaca/la-pip-della-piccola-volpe-astuta-JDxFDexaQX1yzcfHlEEwYI/pagina.html

 

C. Orff – Carmina Burana, Russian Chamber Philharmonic St.Petersburg / J. Gilbo, 7.8.2015

Besonders Lucie Silkenova wusste in ihrer Arie zu begeistern.

Kölnische Rundschau, S. Everling: Zu „O Fortuna“ zuckten Blitze über der Burg | 10.08.15

 

C. Orff – Carmina Burana, Russian Chamber Philharmonic St.Petersburg / J. Gilbo, 7.8.2015

Bei den „Carmina Burana“ wirkte neben dem Orchester, dem ein verstärktes Schlagwerk zugesellt wurde, der MLW-Festival-Chor aus Westfalen mit besonderer Einfühlsamkeit mit. Herausragend waren die drei Vokalsolisten, Lucie Silkenova (Sopran), Nikolaj Vishnjakov (Tenor), Damir Basyrov (Bariton), die den Abend auf der Monschauer Burg zu einem eindrucksvollen Erlebnis werden ließen.

Redaktion Nordeifel, J. Schreier: Nur das Wetter verhindert Beifallsstürme | 10.08.15

 

Z. Liška / P. Ostrouchov: Filmová symfonie (Spalovač mrtvol), Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / M. Ivanović, 26.5.2015

Sólového partu se ujala Lucie Silkenová, která zazpívala na závěr valčík beze slov z filmu Spalovač mrtvol. Velmi efektní skladbu interpretovala se vší lehkostí i skrytou závažností, kterou skladba obsahuje. Její krásně zbarvený soprán a bezchybný projev v součinnosti s výborně připraveným Kühnovým smíšeným sborem (sbormistr Marek Vorlíček) dodal závěru na potřebné síle a dramatičnosti. Pěvecký sbor vystoupil naprosto suverénně – jeho výkon byl dynamicky propracovaný a zvukově jednotný.

Opera Plus, V. Vejvodová, 27.5.2015: Skrytá rafinovanost filmových partitur na Pražském jaru | 27.05.15 https://operaplus.cz/skryta-rafinovanost-filmovych-partitur-na-prazskem-jaru-rozpracovano/

 

A. Dvořák – Stabat Mater, Česká filharmonie / J. Bělohlávek, 9.11.2014

Hudba mne dojímá neustále. Příklad: na jednom z koncertů jsme měli na programu Dvořákovo Stabat Mater, kde jsou překrásné pasáže, 
a zvláště v osmé části „Fac ut portem Christi mortem“ mne dojalo nádherné podání sopranistky Lucie Silkenové.
Zdroj: http://www.denik.cz/hudba/hrali-ve-slavne-carnegie-hall-splnil-se-jim-sen-20141210-7cca.html

Deník.cz, Petr Ries: Těšil jsem se na vřelé americké publikum, ale rodina to má beze mě těžké | 10.12.14 http://www.denik.cz/hudba/hrali-ve-slavne-carnegie-hall-splnil-se-jim-sen-20141210-7cca.html

 

J. Filas – Píseň Šalamounova, Česká filharmonie / J. Bělohlávek, 15. a 16. a 17.10.2014

V roli krásné Šulamitky vystoupila česká sopranistka Lucie Silkenová, která nejen svým krásným sopránem, ale v nádherné jahodově červené róbě byla i nepřehlédnutelnou vizuální ozdobou večera. Řekla bych, že svou krásou mírně zastínila taktéž skvělý výkon krále Šalamouna v podání maďarského tenoristy László Boldizsára.

Scena.cz, A. Kunčíková: Poslyšte nejkrásnější z písní Šalamounových | 24.11.14 http://www.scena.cz/index.php?d=1&o=3&c=23212&r=10

 

A. Dvořák – Stabat Mater, Česká filharmonie / J. Bělohlávek, 9.11.2014

The four were somewhat unevenly matched, with Silkenova’s passionate performance and Brezina’s effortlessly sweet vocals overpowering the other two.

Daily Call, M. Zimring: Czech Philharmonic creates angelic atmosphere with Dvorak’s ‘Stabat Mater’ | 12.11.14 http://www.dailycal.org/2014/11/12/czech-philharmonic/

 

J. Filas – Píseň Šalamounova, Česká filharmonie / J. Bělohlávek, 15. a 16. a 17.10.2014

Doplněni Pražským filharmonickým sborem, zazpívali sopranistka Lucie Silkenová a tenorista László Boldizsár své výrazně sólové party, téměř jako by to byl Puccini. Vokálně skvěle. Zasloužili se o přijetí díla nejvíc.

Harmonie, P. Veber: Česká filharmonie s Ženatým a s premiérou | 17.10.14 http://www.casopisharmonie.cz/kritiky/ceska-filharmonie-s-zenatym-a-s-premierou.html

 

G. Mahler – Symfonie č. 2 c moll „Vzkříšení“, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / J. van Steen, 17. a 18.9.2014

Van Steen pro její stvoření s FOK dodržel i autorovo rozestavení dechů mimo jeviště. A byly to právě tyto nebeské fanfáry, které v proudu zpěvu Pražského filharmonického sboru, pronikavého sopránu Lucie Silkenové a pevného altu Yvonne Naefové pomáhaly zaplnit zvukem celou Smetanovu síň a přirozeně jej tahaly vzhůru, mimo stěny auditoria. FOK začal výroční osmdesátou sezonu velkolepě – krveplnou hudbou s duchovním přesahem.

Hospodářské noviny, P. Fischer: FOK zahájil sezonu fanatikem zvuku. S Mahlerem se přímo mazlil | 27.09.14 http://art.ihned.cz/c3-62840160-070000_d-62840160-fok-mahler-recenze

 

L. Janáček – Glagolská mše, Filharmonie B.Martinů / T. Hanus, 2.6.2014

Janáčka má pan dirigent Hanus asi hodně rád, protože ho cítil skvěle. Jeho provedení Glagolské bylo omračující. Živelné, drásavé i hladivé. Takové se běžně vůbec neslyší. Excelentní byli všichni sólisté v čele se sopranistkou Lucií Silkenovou.

Ostravan.cz, M. Bátor: Hudba Phillipa Glasse s houslistkou Hanou Kotkovou zvedla diváky v Ostravě ze židlí | 03.06.14 http://www.ostravan.cz/14955/hudba-phillipa-glasse-s-houslistkou-hanou-kotkovou-zvedla-divaky-v-ostrave-ze-zidli/

 

A. Dvořák – Rusalka, Budapest Festival Orchestra / I. Fischer, 15.5.2014

In einer szenischen Aufführung wird es schwierig, wenn Nixen im Wasser plantschen oder Waldgeister im Mondschein tanzen und alle dabei singen. Wenn aber  so schön gesungen wurde wie hier von den drei Solistinnen, gab es nur Harmonie und Wohlklang zu bewundern.

Der Neue Merker, S. Brockmann: DORTMUND/ Konzerthaus: RUSALKA – konzertant | 16.05.14 http://www.der-neue-merker.eu/dortmund-konzerthaus-rusalka-konzertant

 

R. Hejnar – Stabat Mater, Moravská filharmonie Olomouc / P. Vronský, 24.4.2014

Na závěr provedla Moravská filharmonie Olomouc Stabat Mater Roberta Hejnara. Výborný výkon předvedla sopranistka Lucie Silkenová, nelze opomenout ani altistku Sylvu Čmugrovou. Pěvecká technika obou sólistek byla skvělá.

Žurnál online, M. Šarmanová: Na MusicOlomouc triumfoval Franzův Radobÿl | 25.04.14 http://www.zurnal.upol.cz/zprava/clanek/na-musicolomouc-triumfoval-franzuv-radobyl/

 

L. van Beethoven – Missa solemnis, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / H. Rilling, 2 a 3.4.2014

Sám dirigent k tomu říká: „Máme úžasné zpěváky. Jedna sopranistka – Lucie – je Češka. Je to mladá, velice talentovaná pěvkyně. Ostatní zpěváky jsem si přivezl z různých koutů světa.“

Český rozhlas, M. Kaňková:: Dirigentská legenda Helmuth Rilling je v Praze. Přímý přenos z koncertu sledujte na Vltavě | 02.04.14 http://www.rozhlas.cz/mozaika/hudba/_zprava/1334280

 

H. Villa-Lobos – Bachianas Brasileiras, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, 13. a 14.2.2013

Vrcholem první půle dramaturgicky pozoruhodně koncipovaného večera bylo uvedení páté části z devítivětého cyklu brazilského skladatele první poloviny 20. století Heitora Villy-Lobose Bachianas Brasileiras. Seznámení s díly Johanna Sebastiana Bacha zapůsobilo na Villa-Lobose jako zjevení. Proto se v letech 1930-1945 rozhodl komponovat cyklus Bachianas Brasileiras pro různá obsazení, v nichž spojil bachovský polyfonní styl s prvky brazilského folkloru. Jako sólistka se tu za doprovodu osmi violoncell představila sopranistka Lucie Silkenová, která vládne křišťálovým, přesto tmavě zabarveným hlasem. Zejména ve vyšší poloze rozeznívá duhově zářivé alikvóty, které zaplnily do posledního koutu velkou, spíše neakustickou Smetanovu síň.

Týdeník Rozhlas, č. 10, 2013, roč. 23, Ivan Ruml: Jak se hraje bez dirigenta | 26.02.13

 

A. Dvořák – Jakobín (Terinka), BBC Symphony Orchestra / J. Bělohlávek, 4.2.2012


“If – and it’s a big if – there is a criticism of the evening it is that the truly outstanding vocal performances made the ‘merely’ good ones feel ordinary in comparison. The highest accolades go to Dana Burešová who as Julie delivered singing of passion, intensity and beauty. She is closely followed by Svatopluk Sem as Bohuš who produced a clean, direct, but wondrously expansive and resonant sound. It is just a shame that brilliantly delivered phrases can occasionally be followed by the odd underpowered note, but this was still a remarkable performance. Of the remainder, the best performances came from Jan Martinik as the Count, whose relatively light bass voice is perfectly suited to recalling memories of his son as a child, and Jozef Benci as the manipulative Filip. No-one, however, in the cast is weak, as demonstrated by Lucie Silkenová’s heartfelt singing as Terinka, Aleš Voráček’s sensitive portrayal of Jiří, and Jaroslav Březina’s perfectly captured sense of loveable pomposity as Benda.”

Opera Today, Anne Ozorio: Dvořák’s The Jacobin, London | 08.02.12 http://www.operatoday.com/content/2012/02/dvorak_-_the_ja.php

 

A. Dvořák – Jakobín (Terinka), BBC Symphony Orchestra / J. Bělohlávek, 4.2.2012

“The voices were carefully chosen (presumably by Bĕlohlávek), as the duetting young lovers Jiří and Terinka were beautifully light-voiced, fresh and appealing. Terinka’s aria, “Ach Bože, božínku”, was impeccably delivered by Lucie Silkenová, providing a powerful, poignant moment that elevated the emotions from the village to the global; the rapturous Jiří/Terinka duet came off well, too.”

Seen and Heard International, Colin Clarke: Jiří Bĕlohlávek Takes Leave of BBC Orchestra with Dvořák Opera | 07.02.12 http://seenandheard-international.com/2012/02/07/jiri-belohlavek-takes-leave-of-bbc-orchestra-with-dvorak-opera/

 

A. Dvořák – Jakobín (Terinka), BBC Symphony Orchestra / J. Bělohlávek, 4.2.2012

“Indeed, Dvořák emphasized the female presence by adding the aria “In autumn’s hazel shrubs, love no longer gives glory”. It expands Terinka’s role in the plot immeasurably because it’s so beautiful, and lovingly sung by Lucie Silkenová.”

Music OMH, Sam Smith: BBCSO/Bělohlávek | 04.02.12 http://www.musicomh.com/classical/barbican-jacobin_0212.htm

 

G. Rossini – Il Barbiere di Siviglia (Rosina), Kammer Oper Prague / N. Baxa, 27.11.2011

Über die Sopran-Interpretation der Rosina von Lucie Silkenová wird zu reden sein, nicht nur weil sie die technischen Schwierigkeiten der Rolle mit einer phantastischen Agilität und vortrefflicher Triller- und Staccato Technik singt und ihre berühmte Auftrittsarie (nur welche Auftrittsarie in dieser Oper ist nicht berühmt?) mit einem lockeren Sprung auf das F in der Höhe abschließt. Die Sängerin (als Gast von der Staatsoper Prag) hat sichtbar und hörbar immensen Spaß an der Partie und fügt immer wieder improvisierte Koloraturen mit einer Leichtigkeit und Leuchtkraft ein, dass man aus dem Staunen nicht mehr herauskommt. Selbst in der Finalszene wird noch mal ein Feuerwerk an Fioraturen und Spitzentönen abgeschossen. Ovationen und lautstarke Bravos für eine wirklich prächtige Leistung.

Mainpost, Thomas Starost: Der Irrwitz hat einen Abend lang Methode; Kammeroper Prag präsentiert einfallsreichen „Barbier von Sevilla“ mit Witz und prächtigen Stimmen | 28.11.11 http://www.mainpost.de/regional/schweinfurt/Der-Irrwitz-hat-einen-Abend-lang-Methode;art742,6473221

 

W. A. Mozart – Don Giovanni (Zerlina), Stavovské divadlo / J. Chalupecký, 29.10.2011

Lucie Silkenová se mi moc líbila coby Zerlina. Její árie v Masettově přítomnosti až dojímaly nádhernou melodií a jejím zpěvem. Krása!!!

Operadream, Dana Šimková: 5 dní – 4 + 1 představení | 04.11.11 http://www.operadream.com/

 

Festival Prašké jaro, Matiné II., 21.5.2011

Dramaturgie jejího koncertu na Pražském jaru potvrdila schopnost kontrastní výrazové reflexe různorodého materiálu. Málo uváděný Karel Bendl (1838-1897) byl současníkem Bedřicha Smetany, jeho rukopis je tedy romantický. Výběr čísel z cyklů Čtvero písní a Různé nálady dal zpěvačce příležitost prokázat schopnost dynamického stínování v práci s tónem (Máj), užití legatově lyrické klenby a ušlechtilých nástupů nosných melodií (Dobrou noc) a kontrastní emotivní vyznění předlohy (Tři věnce) Zpěvačka projevila citlivý smysl pro hudební deklamaci a zpívala srozumitelně. Tuto vlastnost uplatnila ve velké míře v dalším programu matiné. Tři bajky Jaroslava Křičky (1882-1969) jsou vlastně hudebně vyprávěné pohádky. Tu o neposlušných kozlatech rozjížděla zpěvačka s minimálním doprovodem klavíru a statickou hlasovou deklamací, která od vyprávění příběhu přecházela k přímé řeči, vyjadřující variabilitu jednotlivých postav.

AtempoRevue, Olga Kittnarová: Matiné II. Na Pražském jaru | 24.05.11 http://www.atemporevue.cz/?go=kritiky&det=110622-pj2011-21.5.&show=1

 

J. Hájek – Slavík a růže, Komorní filharmonie Pardubice / M. Ivanović, 12.4.2011

Křehce jako slavík působí i jeho protagonistka Lucie Silkenová. Dlouhé vlasy jí dávají křídla, úsměv má tak jemný, že se divák bojí, aby ho nakonci svým potleskem nezničil. Stejně jako nenápadný ptáček i ona zvolila střídmý kostým. Celá v černém, žádná rozevlátá sukně, jen legínové krátké kalhoty. Veškerá zdobnost se ukrývá v jejím hlase.

StudentPoint, Veronika Steffanová: Slavík zazpíval v Disku | 18.04.11 http://www.studentpoint.cz/205-recenze/3409-slavik-zazpival-v-disku/

 

CD B. Martinů – Den dobročinnosti (La Déspérée), Plzeňská filharmonie / M. Kaňák, 2010

The performances are dedicated and strong, not least from the outstanding Prague Chamber Choir whose delicate choral textures are as illuminating as the orchestra’s , sounding ethereal, even angelic in the village scenes. The two leads, Lucas (Tomáš Bijok) and Nicolas (Petr Matuszek), throw themselves into the project and the myriad minor roles are all taken well, with particularly strong contributions from the soprano roles of Blonde (Irena Troupová) and La Déspérée (Lucie Silkenová).

Music web international, Simon Thompson: Review recording of the month | 01.04.11 http://www.musicweb-international.com/classrev/2011/Apr11/Martinu_Charity_UP61212.htm

 

R. Wagner – Parsifal (Blumenmädchen), Národní divadlo Praha / J. Fiore, 19.3.2011

Máme jedinečné Čarovné dívky, kde se sešel skutečně výkvět našeho pěveckého umění, mladé pěvkyně jako Lucie Silkenová, Yukiko Šrejmová, Kateřina Jalovcová, Lenka Máčiková či Michaela Kapustová. To je opravdu velká síla, když se do toho opřou!

OperaPlus, Jiří Heřman: O Parsifalovi i odchodu z Národního | 18.03.11 http://www.operaplus.cz/2011/03/jiri-herman-o-parsifalovi-i-odchodu-z.html

 

G. Rossini – Il Barbiere di Siviglia (Rosina), Kammer Oper Prague / N. Baxa, 14.3.2011

Die musikalische Qualität der Darbietungen wurde von den Gesangssolisten sogar noch überboten. Besonders die umworbene Rosina alias Lucie Silkenová bezauberte das Publikum mit atemberaubenden Koloraturen in ungeahnten Höhen.

Stuttgarter Zeitung: Rossinis Barbier von Sevilla bekommt nur langsam die richtige Fasson | 16.03.11 http://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.rossinis-barbier-von-sevilla-bekommt-nur-langsam-die-richtige-fasson.5835726e-068b-4c6e-b54d-442aa68c586b.html

 

“Proč né opera v koncertním sále?”, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / J. Mikula, 25.4.2010

Druhá sopranistka Lucie Silkenová, která stále ještě studuje na pražské HAMU, zaujala nádhernou barvou a sílou hlasu, který posluchače strhl v árii Lucie z Donizettiho Lucie z Lammermooru a v árií Musetty z Pucciniho Bohémy. Velký hlas, který jednou bezpochyby zvládne i náročné role italského a německého repertoáru.

FOK, Kryštof Málek: Proč né opera v koncertním sále? | 03.05.10 http://www.fok.cz/recenze-fok/proc-ne-opera-v-koncertnim-sale-koncert.html