Recenze
Ohlasy kritiků
A. Dvořák – Svatební košile / 29.10.2022
„It was a simply stunning performance. A huge sound as I have never heard in a church nor concert hall before. 3 excellent soloists from Praha who all able to soar above the Orchestra, which when going at full forte as happens in this work is quite a sound.„
B. Smetana – Dalibor, Jitka / 22.9.2022
„Lucie Silkenová byla působivou, hlasově svěží Jitkou, v roli Vítka jí příjemným způsobem sekundoval Tomáš Kořínek, i když by jeho vokálnímu projevu slušela souvislejší melodická linka namísto občasného zpívání jednotlivých not.„
B. Smetana – Dalibor, Jitka / 22.9.2022
„Postavy šťastné milenecké dvojice Jitky a Vítka, tvořící pandán k tragické lásce Milady a Dalibora, byly obsazeny výtečnými interprety – Lucií Silkenovou a Tomášem Kořínkem. Také jejich duet na začátku druhého dějství (Ta duše, ta touha, to srdce, ten čar) patřil k dokonale souznícím momentům, kdy se zapomíná na obtížnost interpretace.„
C. Orff – Carmina Burana / 30.9.2022
„Soprán čistý, průrazný, krásně silný a pohyblivý, který svou dynamickou růzností dokázal v lidech zatajit dech – tak se prezentovala Lucie Silkenová.„
A. Dvořák – Lužanská mše / 25.7.2022
„Na pondělní slavnostní mši u sv. Jakuba zaujala mimořádným výkonem Lucie Silkenová, která svůj svítivý soprán rozezněla i v nejjemnějších tónech Creda, do něhož Dvořák vložil svou hlubokou víru.„
Česko si koncertem v pařížském chrámu symbolicky vyměnilo předsednictví v Radě EU s Francií
„Česko na úvod svého předsednictví v Radě Evropské unie uspořádalo hudební koncert v jednom z největších pařížských chrámů. V kostele svatého Eustacha nedaleko Louvru vystoupila operní pěvkyně Lucie Silkenová a varhaník Vladimír Roubal. Symbolicky tak odstartovali půlrok, během kterého Česko může zásadně ovlivnit kurz Evropské unie.„
A. Dvořák – Svatá Ludmila / 15.9.2021
„Lucie Silkenová zvládla svůj náročný part doslova excelentně, její plný a intonačně jistý soprán zněl přesvědčivě ve všech polohách. Kromě vypjatě exponovaných čísel dokázala velmi citlivě interpretovat i lyrické pasáže (například „Od dětství ku oltáři mne vodil svatý cit“ – jedna z nejkrásnějších melodií celého oratoria z první, „pohanské“ části).„
A. Dvořák – Rusalka, Cizí kněžna / 17.10.2019
„Cizí kněžna v podání Lucie Silkenové byla silnou a bezohlednou ženou, její hlas je pevný a barevně plný, s jistými výškami i sytě znějící střední i spodní polohou.„
A. Dvořák – Rusalka, Cizí kněžna / 17.10.2019
„Cizí kněžnu zazpívala krásným plným hlasem Lucie Silkenová, jejíž herecký výkon bude jistě ještě dozrávat.„
A. Dvořák – Rusalka, Cizí kněžna / 17.10.2019
„Impozantní femme fatale připravila Lucie Silkenová jako cizí kněžna, jejíž vzrušující zpěv i jevištní projev strhly dramatickým nadáním, erotickou intenzitou i suverénním vladařským formátem.„
A. Dvořák – Svatá Ludmila / 2.2.2019
„Jevištně nejzkušenější sopranistka Lucie Silkenová vzbudila právem nadšení a obdiv za přednes velké árie Dvořákovy Svaté Ludmily. Její osobní noblesa, ponoření do role, opravdovost výrazu, lehká nasazování i intenzita mohutného stříbřitého tónu, vyklenutí celku, prožitek a vnitřní souznění s dílem vytvořily nejen duchovní vrchol večera.„
B. Martinů – What Man Live By, Czech philharmonic / J. Bělohlávek, CD Supraphon (live recording from the concerts 17. – 19.12.2014 )
„Other singers include Jan Martiník (the old soldier Stepanitch, voiced in a resonant bass), Lucie Silkenová (Woman with a Child, her soprano carrying with Slavonic glint) and Ester Pavlů (Old Woman, with a warm-toned mezzo). Commanding the strongest English and a tenor of ringing heft is Jaroslav Březina as the Narrator, who makes the storytelling quite gripping.„
C. Orff – Carmina Burana, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / P. Vronský, 10.5.2018
„V zaplněné Dvořákově síni se představila také trojice talentovaných sólistů s bohatými mezinárodními zkušenostmi. Tenorista Jaroslav Březina zaujal krásným hlasem a spolu s barytonistou Romanem Hozou si získali publikum svým důvtipným projevem. S největším ohlasem se každopádně setkala sopranistka Lucie Silkenová, její jiskřivý hlas a něžný výraz s úžasem sledovalo celé pražské Rudolfinum.„
M. Kabeláč – Osmá symfonie / 19.10.2017
„Jakékoli vzácné uvedení této symfonie – která vůbec není pravou symfonií, ale přesto zůstává jedním z nejlepších plodů české hudby druhé poloviny dvacátého století – je událostí. Brněnské nastudování takovou událostí bylo i z ryze interpretačního hlediska.„
I. F. Stravinsky – Svatba, Pražský filharmonický sbor / L. Vasilek, 31.5.2017
„Svatba Igora Stravinského byla nesporným vrcholem večera. Sbor podal výrazově nejsevřenější, široce rozmáchlý dynamický výkon, který provázela intonační jistota, rytmická ukázněnost a opravdový drajv. Skvělou oporou jim byli sólisté v čele s Lucií Silkenovou, která i v této náročné kompozici excelovala.„
B. Martinů – Hradčanské písničky, Pražský filharmonický sbor / L. Vasilek, 31.5.2017
„Lucie Silkenová se v Hradčanských písničkách představila ve vynikající pěvecké formě a zaujala svým výrazným lyrickým témbrem, plným jemných barevných nuancí.„
J. Cura – Ecce Homo, Symfonický orchestr hl. města Prahy FOK / M. de Rose, 14.3.2017
„Nyní před blížícími se Velikonocemi, kdy téma umučení Krista je opět hudebně ilustrováno slavnými díly minulosti, nový pohled Cury určitě zaujme čestné místo po jejich boku. Cura se soustřeďuje na poslední chvíle Krista před ukřižováním a jeho smrt, ale místo tradiční glorifikace vyzvedává momenty vypovídající o lidské stránce Ježíše Krista. Sám Cura se zhostil role Krista mistrně, s ním i další pěvci Lucie Silkenová, Sylva Čmugrová, Aleš Voráček a Jaromír Nosek přestože neměli příliš dlouhé party různých postav z Evangelií.„
A. Dvořák – Rusalka, Národní divadlo / Ł. Borowicz 20.2.2017
„Za luxusní je možné považovat i obsazení tria Vodních žínek: Lucie Silkenová, Michaela Kapustová a Václava Krejčí Housková si své dva výstupy zřetelně nesmírně užívaly a dodaly tragickému příběhu potřebné odlehčení, což se znamenitě podařilo i dobře sehrané dvojici Kuchtíka a Hajného (a také Lovce) v podání Michaely Šrůmové a Ivana Kusnjera.„
L. van Beethoven – Symfonie č. 9, Óda na radost / J. M. Krygel, 15.10.2016
„Jestliže platí, že finis coronat opus (konec je korunou díla), tak závěr letošního duchovního festivalu byl korunou tou nejcennější celému ročníku. Sopranistka Lucie Silkenová a mezzosopranistka Jana Hrochová se vhodně hlasově doplňovaly, obě patří k významným operním interpretkám a jejich pěvecký projev se výtečně nesl vyrovnaně a intenzivně celým chrámem.„
L. van Beethoven – 9. symfonie, Moravská filharmonie Olomouc / J. M. Krygel, 15.10.2016
„Ve finále se též prosadila neobyčejně vyrovnaně pěvecká sóla, a to konkrétně, basové sólo Gustáva Beláčka, které uvedlo vstup veškerého vokálního projevu. Ostatní sólisté se přidali bezprostředně poté. Sopranistka Lucie Silkenová a mezzosopranistka Jana Hrochová se vhodně hlasově doplňovaly, obě patří k významným operním interpretkám a jejich pěvecký projev se výtečně nesl vyrovnaně a intenzivně celým chrámem. Tenorová jistota Tomáše Černého již téměř každoročně patří k hvězdným sólistickým projevům. Kvarteto sólistů bylo bezpochyby výborně zvoleno, všichni svým projevem zněli plně a velmi vyrovnaně.„
L. Janáček – Hradčanské písničky a Potulný šílenec, Pražský filh. sbor / L. Vasilek, 8.10.2016
„Svými výkony zazářili i sólisté Lucie Silkenová, Pavla Vykopalová, Martin Slavík a Jiří Brückler a instrumentalisté.„
C. Orff – Carmina Burana, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / J. van Steen, 22. a 23.6.2016
„Z trojice sólistů je třeba zaslouženě jmenovat na prvním místě českou sopranistku Lucii Silkenovou. Její lahodný a sytý soprán projasnil celou závěrečnou část kantáty touhou, něhou i vábivostí. Navíc ji vysoko posazený part nedělal po technické stránce sebemenší problém. Právě zvučnost jejího hlasu, a dokonce i vysoký tenor Martina Petzolda, znevýhodňovaly mladého německého barytonistu.„
L. Janáček – Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 23.1.2016
„Fra tutti veramente straordinaria l’interpretazione di Lucie Silkenová (volpe Bystrouška) scenicamente e vocalmente perfetta. Il suo timbro morbido e chiaro e la sua plasticità corporea le hanno permesso di rendere tutte le sfumature del complesso ruolo della protagonista, raggiungendo e conquistando il pubblico.„
L. Janáček – Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 23.1.2016
„Bystrouška è Lucie Silkenová, soprano lirico dalla voce morbida e carezzevole non priva di un sottofondo di femminile sensualità che ben si adatta al personaggio; scenicamente poi è credibilissima e rende perfettamente il personaggio come immaginato da Carsen che di Bystrouška tende ad esaltare soprattutto il lato ribelle e anti-conformista, quasi proto-femminista ben presente già nel libretto.„
L. Janáček – Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 23.1.2016
„La locandina è estesissima, predominano ovviamente i madrelingua con presenze italiane ben amalgamate. Sembrerebbe di far torto a qualcuno limitandoci a un semplice elenco, ma Příhody lišky Bystroušky è un affresco corale, un meccanismo teatrale in cui la voce non è protagonista, è strumento, ben pochi sono i passi solistici di una certa ampiezza. Sicuramente non ci si può esimere dal riservare una lode speciale alla protagonista Lucie Silkenovà, assolutamente perfetta, e al Guardiacaccia di Svatopluk Sem, voce baritonale di ottime potenzialità.„
L. Janáček – Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 24.1.2016
„Gli interpreti meritano veramente ancora un applauso virtuale per l’ottima globale interpretazione e lettura di una scrittura impervia. La protagonista Lucie Silkenova, oltre ad aver dato prova di agilità fisica ha dimostrato ottime capacità vocali, affrontando un ruolo di grande impegno. Molto belli i duetti con Michaela Kapustová nel ruolo della volpe maschio di cui Bystrouška si innamora e con cui ‘mette su famiglia’.„
L. Janáček – Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 19.1.2016
„Lucie Silkenová possiede volume e colori adeguati al ruolo di Bystrouška. Il soprano ha poi mostrato una spiccata capacità scenica nel mimare le movenze della vispa volpe.„
L. Janáček – Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 19.1.2016
„L’Orchestra e il Coro del Regio sono diretti dall’inglese Jan Latham-Koenig, uno dei massimi interpreti dell’opera di Janácek, affiancati da alcuni ragazzi del Coro di voci bianche. Grande energia e forza interpretativa quella del soprano Lucie Silkenová (la volpe Bystrouška), affiancata da un cast d’eccezione con il mezzosoprano Michaela Kapustová (il volpacchiotto Zlatohrbítek).„
C. Orff – Carmina Burana, Russian Chamber Philharmonic St.Petersburg / J. Gilbo, 7.8.2015
„Besonders Lucie Silkenova wusste in ihrer Arie zu begeistern.„
C. Orff – Carmina Burana, Russian Chamber Philharmonic St.Petersburg / J. Gilbo, 7.8.2015
„Bei den „Carmina Burana“ wirkte neben dem Orchester, dem ein verstärktes Schlagwerk zugesellt wurde, der MLW-Festival-Chor aus Westfalen mit besonderer Einfühlsamkeit mit. Herausragend waren die drei Vokalsolisten, Lucie Silkenova (Sopran), Nikolaj Vishnjakov (Tenor), Damir Basyrov (Bariton), die den Abend auf der Monschauer Burg zu einem eindrucksvollen Erlebnis werden ließen.„
Z. Liška / P. Ostrouchov: Filmová symfonie (Spalovač mrtvol), Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / M. Ivanović, 26.5.2015
„Sólového partu se ujala Lucie Silkenová, která zazpívala na závěr valčík beze slov z filmu Spalovač mrtvol. Velmi efektní skladbu interpretovala se vší lehkostí i skrytou závažností, kterou skladba obsahuje. Její krásně zbarvený soprán a bezchybný projev v součinnosti s výborně připraveným Kühnovým smíšeným sborem (sbormistr Marek Vorlíček) dodal závěru na potřebné síle a dramatičnosti. Pěvecký sbor vystoupil naprosto suverénně – jeho výkon byl dynamicky propracovaný a zvukově jednotný.„
A. Dvořák – Stabat Mater, Česká filharmonie / J. Bělohlávek, 9.11.2014
„Hudba mne dojímá neustále. Příklad: na jednom z koncertů jsme měli na programu Dvořákovo Stabat Mater, kde jsou překrásné pasáže,
a zvláště v osmé části „Fac ut portem Christi mortem“ mne dojalo nádherné podání sopranistky Lucie Silkenové.
Zdroj: http://www.denik.cz/hudba/hrali-ve-slavne-carnegie-hall-splnil-se-jim-sen-20141210-7cca.html„
J. Filas – Píseň Šalamounova, Česká filharmonie / J. Bělohlávek, 15. a 16. a 17.10.2014
„V roli krásné Šulamitky vystoupila česká sopranistka Lucie Silkenová, která nejen svým krásným sopránem, ale v nádherné jahodově červené róbě byla i nepřehlédnutelnou vizuální ozdobou večera. Řekla bych, že svou krásou mírně zastínila taktéž skvělý výkon krále Šalamouna v podání maďarského tenoristy László Boldizsára.„
A. Dvořák – Stabat Mater, Česká filharmonie / J. Bělohlávek, 9.11.2014
„The four were somewhat unevenly matched, with Silkenova’s passionate performance and Brezina’s effortlessly sweet vocals overpowering the other two.„
J. Filas – Píseň Šalamounova, Česká filharmonie / J. Bělohlávek, 15. a 16. a 17.10.2014
„Doplněni Pražským filharmonickým sborem, zazpívali sopranistka Lucie Silkenová a tenorista László Boldizsár své výrazně sólové party, téměř jako by to byl Puccini. Vokálně skvěle. Zasloužili se o přijetí díla nejvíc.„
G. Mahler – Symfonie č. 2 c moll „Vzkříšení“, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / J. van Steen, 17. a 18.9.2014
„Van Steen pro její stvoření s FOK dodržel i autorovo rozestavení dechů mimo jeviště. A byly to právě tyto nebeské fanfáry, které v proudu zpěvu Pražského filharmonického sboru, pronikavého sopránu Lucie Silkenové a pevného altu Yvonne Naefové pomáhaly zaplnit zvukem celou Smetanovu síň a přirozeně jej tahaly vzhůru, mimo stěny auditoria. FOK začal výroční osmdesátou sezonu velkolepě – krveplnou hudbou s duchovním přesahem.„
L. Janáček – Glagolská mše, Filharmonie B.Martinů / T. Hanus, 2.6.2014
„Janáčka má pan dirigent Hanus asi hodně rád, protože ho cítil skvěle. Jeho provedení Glagolské bylo omračující. Živelné, drásavé i hladivé. Takové se běžně vůbec neslyší. Excelentní byli všichni sólisté v čele se sopranistkou Lucií Silkenovou.„
A. Dvořák – Rusalka, Budapest Festival Orchestra / I. Fischer, 15.5.2014
„In einer szenischen Aufführung wird es schwierig, wenn Nixen im Wasser plantschen oder Waldgeister im Mondschein tanzen und alle dabei singen. Wenn aber so schön gesungen wurde wie hier von den drei Solistinnen, gab es nur Harmonie und Wohlklang zu bewundern.„
R. Hejnar – Stabat Mater, Moravská filharmonie Olomouc / P. Vronský, 24.4.2014
„Na závěr provedla Moravská filharmonie Olomouc Stabat Mater Roberta Hejnara. Výborný výkon předvedla sopranistka Lucie Silkenová, nelze opomenout ani altistku Sylvu Čmugrovou. Pěvecká technika obou sólistek byla skvělá.„
L. van Beethoven – Missa solemnis, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / H. Rilling, 2 a 3.4.2014
„Sám dirigent k tomu říká: „Máme úžasné zpěváky. Jedna sopranistka – Lucie – je Češka. Je to mladá, velice talentovaná pěvkyně. Ostatní zpěváky jsem si přivezl z různých koutů světa.“„
H. Villa-Lobos – Bachianas Brasileiras, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, 13. a 14.2.2013
„Vrcholem první půle dramaturgicky pozoruhodně koncipovaného večera bylo uvedení páté části z devítivětého cyklu brazilského skladatele první poloviny 20. století Heitora Villy-Lobose Bachianas Brasileiras. Seznámení s díly Johanna Sebastiana Bacha zapůsobilo na Villa-Lobose jako zjevení. Proto se v letech 1930-1945 rozhodl komponovat cyklus Bachianas Brasileiras pro různá obsazení, v nichž spojil bachovský polyfonní styl s prvky brazilského folkloru. Jako sólistka se tu za doprovodu osmi violoncell představila sopranistka Lucie Silkenová, která vládne křišťálovým, přesto tmavě zabarveným hlasem. Zejména ve vyšší poloze rozeznívá duhově zářivé alikvóty, které zaplnily do posledního koutu velkou, spíše neakustickou Smetanovu síň.„
A. Dvořák – Jakobín (Terinka), BBC Symphony Orchestra / J. Bělohlávek, 4.2.2012
“If – and it’s a big if – there is a criticism of the evening it is that the truly outstanding vocal performances made the ‘merely’ good ones feel ordinary in comparison. The highest accolades go to Dana Burešová who as Julie delivered singing of passion, intensity and beauty. She is closely followed by Svatopluk Sem as Bohuš who produced a clean, direct, but wondrously expansive and resonant sound. It is just a shame that brilliantly delivered phrases can occasionally be followed by the odd underpowered note, but this was still a remarkable performance. Of the remainder, the best performances came from Jan Martinik as the Count, whose relatively light bass voice is perfectly suited to recalling memories of his son as a child, and Jozef Benci as the manipulative Filip. No-one, however, in the cast is weak, as demonstrated by Lucie Silkenová’s heartfelt singing as Terinka, Aleš Voráček’s sensitive portrayal of Jiří, and Jaroslav Březina’s perfectly captured sense of loveable pomposity as Benda.”
A. Dvořák – Jakobín (Terinka), BBC Symphony Orchestra / J. Bělohlávek, 4.2.2012
“The voices were carefully chosen (presumably by Bĕlohlávek), as the duetting young lovers Jiří and Terinka were beautifully light-voiced, fresh and appealing. Terinka’s aria, “Ach Bože, božínku”, was impeccably delivered by Lucie Silkenová, providing a powerful, poignant moment that elevated the emotions from the village to the global; the rapturous Jiří/Terinka duet came off well, too.”
A. Dvořák – Jakobín (Terinka), BBC Symphony Orchestra / J. Bělohlávek, 4.2.2012
“Indeed, Dvořák emphasized the female presence by adding the aria “In autumn’s hazel shrubs, love no longer gives glory”. It expands Terinka’s role in the plot immeasurably because it’s so beautiful, and lovingly sung by Lucie Silkenová.”
G. Rossini – Il Barbiere di Siviglia (Rosina), Kammer Oper Prague / N. Baxa, 27.11.2011
„Über die Sopran-Interpretation der Rosina von Lucie Silkenová wird zu reden sein, nicht nur weil sie die technischen Schwierigkeiten der Rolle mit einer phantastischen Agilität und vortrefflicher Triller- und Staccato Technik singt und ihre berühmte Auftrittsarie (nur welche Auftrittsarie in dieser Oper ist nicht berühmt?) mit einem lockeren Sprung auf das F in der Höhe abschließt. Die Sängerin (als Gast von der Staatsoper Prag) hat sichtbar und hörbar immensen Spaß an der Partie und fügt immer wieder improvisierte Koloraturen mit einer Leichtigkeit und Leuchtkraft ein, dass man aus dem Staunen nicht mehr herauskommt. Selbst in der Finalszene wird noch mal ein Feuerwerk an Fioraturen und Spitzentönen abgeschossen. Ovationen und lautstarke Bravos für eine wirklich prächtige Leistung.„
W. A. Mozart – Don Giovanni (Zerlina), Stavovské divadlo / J. Chalupecký, 29.10.2011
„Lucie Silkenová se mi moc líbila coby Zerlina. Její árie v Masettově přítomnosti až dojímaly nádhernou melodií a jejím zpěvem. Krása!!!„
Festival Prašké jaro, Matiné II., 21.5.2011
„Dramaturgie jejího koncertu na Pražském jaru potvrdila schopnost kontrastní výrazové reflexe různorodého materiálu. Málo uváděný Karel Bendl (1838-1897) byl současníkem Bedřicha Smetany, jeho rukopis je tedy romantický. Výběr čísel z cyklů Čtvero písní a Různé nálady dal zpěvačce příležitost prokázat schopnost dynamického stínování v práci s tónem (Máj), užití legatově lyrické klenby a ušlechtilých nástupů nosných melodií (Dobrou noc) a kontrastní emotivní vyznění předlohy (Tři věnce) Zpěvačka projevila citlivý smysl pro hudební deklamaci a zpívala srozumitelně. Tuto vlastnost uplatnila ve velké míře v dalším programu matiné. Tři bajky Jaroslava Křičky (1882-1969) jsou vlastně hudebně vyprávěné pohádky. Tu o neposlušných kozlatech rozjížděla zpěvačka s minimálním doprovodem klavíru a statickou hlasovou deklamací, která od vyprávění příběhu přecházela k přímé řeči, vyjadřující variabilitu jednotlivých postav.„
J. Hájek – Slavík a růže, Komorní filharmonie Pardubice / M. Ivanović, 12.4.2011
„Křehce jako slavík působí i jeho protagonistka Lucie Silkenová. Dlouhé vlasy jí dávají křídla, úsměv má tak jemný, že se divák bojí, aby ho nakonci svým potleskem nezničil. Stejně jako nenápadný ptáček i ona zvolila střídmý kostým. Celá v černém, žádná rozevlátá sukně, jen legínové krátké kalhoty. Veškerá zdobnost se ukrývá v jejím hlase.„
CD B. Martinů – Den dobročinnosti (La Déspérée), Plzeňská filharmonie / M. Kaňák, 2010
„The performances are dedicated and strong, not least from the outstanding Prague Chamber Choir whose delicate choral textures are as illuminating as the orchestra’s , sounding ethereal, even angelic in the village scenes. The two leads, Lucas (Tomáš Bijok) and Nicolas (Petr Matuszek), throw themselves into the project and the myriad minor roles are all taken well, with particularly strong contributions from the soprano roles of Blonde (Irena Troupová) and La Déspérée (Lucie Silkenová).„
R. Wagner – Parsifal (Blumenmädchen), Národní divadlo Praha / J. Fiore, 19.3.2011
„Máme jedinečné Čarovné dívky, kde se sešel skutečně výkvět našeho pěveckého umění, mladé pěvkyně jako Lucie Silkenová, Yukiko Šrejmová, Kateřina Jalovcová, Lenka Máčiková či Michaela Kapustová. To je opravdu velká síla, když se do toho opřou!„
G. Rossini – Il Barbiere di Siviglia (Rosina), Kammer Oper Prague / N. Baxa, 14.3.2011
„Die musikalische Qualität der Darbietungen wurde von den Gesangssolisten sogar noch überboten. Besonders die umworbene Rosina alias Lucie Silkenová bezauberte das Publikum mit atemberaubenden Koloraturen in ungeahnten Höhen.„
“Proč né opera v koncertním sále?”, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / J. Mikula, 25.4.2010
„Druhá sopranistka Lucie Silkenová, která stále ještě studuje na pražské HAMU, zaujala nádhernou barvou a sílou hlasu, který posluchače strhl v árii Lucie z Donizettiho Lucie z Lammermooru a v árií Musetty z Pucciniho Bohémy. Velký hlas, který jednou bezpochyby zvládne i náročné role italského a německého repertoáru.„